Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Gældende fra den 01.11.2023

www.cocooncompany.dk er ejet af Cocoon Company ApS

Cocoon Company ApS
Erhvervsparken 1
8882 Faarvang
Danmark
CVR: 33599994

 

Betaling

Alle priser på www.cocooncompany.dk er inklusiv moms. 

Mulige betalingsmuligheder: 

- Dankort
- VISA
- Mastercard
- MobilePay
- Mastercard/VISA Debet
- Klarna - Køb nu. Betal senere.
- Viabill - del din betaling op.

Du kan vælge at betale med Klarna. Klarna vil tilbyde dig specifikke betalingsvilkår. For yderligere oplysninger eller spørgsmål vedrørende din betaling bedes du besøge Klarnas hjemmeside eller kontakte Klarnas kundeservice. 

Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU.

Reservation af beløb
Ved betaling med internationale betalingskort - som f.eks Visa og MasterCard - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil:

  1. Vi hæver beløbet, når vi varen afsendes fra vores lager, eller
  2. Pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder

Ovenstående gælder for Dankort, MasterCard, VISA, MobilePay, Google Pay og Apple Pay.
Reservationen på kortet er gældenede i 7 hverdage. Herefter er det op til din kortudsteder, hvor længe beløbet kan være tilgængelig, og hvornår reservationen annulleres og beløbet gøres tilgængeligt på din konto igen. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
 
Hvis du har betalt for din vare via bankoverførsel, er du som køber ikke omfattet af Indsigelsesordningen. Dette gør sig også gældende, hvis du betaler via PayPal. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

I tilfælde af udsolgte varer eller udskudt leveringstid bestræber Cocoon Company ApS sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Cocoon Company's udvalg.

Der tages altid forbehold for tekniske fejl, tastefejl, udsolgte varer, prisændringer fra leverandørerne samt ændringer i dansk moms og afgifter. Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Cocoon Company ApS ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Tilgodebevis
Tilgodebevis fra Cocoon Company ApS udstedes elektronisk og skal indløses på vores hjemmeside. Et tilgodebevis udstedt fra vores online webshop www.cocooncompany.dk kan kun bruges i webshoppen, og ikke i vores konceptbutik. Hvis tilgodebeviset benyttes til køb af varer til en værdi, der er mindre end indestående beløb, vil den resterende værdi forblive på kortet.
Tilgodebevis fra Cocoon Company ApS er gyldige i 3 år fra udstedelsesdatoen.

 

Fragt

Levering af varer fra www.cocooncompany.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med GLS eller fragtmand (Brink, Interfjord eller PostNord). Leveringstid 1-3 dage, hvis ikke andet er angivet ved bestilling eller er aftalt mellem Cocoon og kunden. Vi afsender ikke ordre i weekenden eller på helligdage. Levering sker til den af kunden oplyste leveringsadresse.

Bemærk, at ved travle dage som Black Friday kan vi ikke garantere, at din pakke leveres til den valgte pakkeshop, hvis denne er fyldt. 

Se udspecificerede leveringsmuligheder og leveringspriser her.
I Danmark koster fragt følgende:

GLS levering til pakkeshop: 49,00 DKK
Ved levering til pakkeshop er der fri fragt ved køb over 450,00 DKK
GLS indleverer pakken i en GLS PakkeShop eller et GLS depot. Modtager får information herom via de af kunden oplyste kontaktoplysninger. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender. GLS forbeholder sig retten til at levere til en anden PakkeShop end den af kunden valgte.

GLS hjemmelevering: 79,00 DKK
Hvis GLS ikke træffer nogen på mod­tageradressen, indleverer GLS pakken i en GLS PakkeShop eller et GLS depot. Modtager får information herom. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender.

GLS erhvervslevering: 59,00 DKK

Privatlevering med fragtmænd: 150,00 DKK
Større og tunge pakker, såsom større madrasser, topmadrasser og senge, leveres med fragtmand. Er ordren over minimumsbeløbet for fri levering er forsendelsen gratis, men pålægges et gebyr for privatlevering på 150 DKK.

Som udgangspunkt afleverer fragtmanden ordren inde på din adresse, så længe de individuelle kasser er under 20 kg. Alle andre forsendelser afleveres fra bilens læsserampe så tæt på din dør som muligt, eller ved nærmeste fortovskant. Levering med fragtmand inkluderer som udgangspunkt ikke indbæring eller opbæring af gods. Ordre, der sendes med fragtmand leveres hurtigst muligt, og derfor er det ikke muligt at give et specifikt tidspunkt for leveringen. Ønskes ordren leveret i et specifikt tidsrum kan dette tilkøbes iht. Danske Fragtmænd’s DOT (Delivery On Time) løsninger.

Hvis ikke der er angivet et sted pakken kan stilles, skal der være nogen til at tage imod varen. Hvis pakken må stilles, skal der på forhånd være givet besked om, hvor pakken, på kundens eget ansvar, må afsættes. Fragtmanden skal have et telefonnummer, hvorpå han kan give besked om hvornår han forventer at være fremme ved leveringsadressen. Skal ordren gensendes vil der pålægges et fragtgebyr på forsendelsen, dog maksimum 600,00 DKK.

Forsendelser med Danske Fragtmænd kan leveres til alle adresser på alle brofaste øer i Danmark og hovedparten af forsendelserne bliver leveret inden kl. 14:00 på leveringsdagen. Forsendelser til ikke-brofaste øer i Danmark vil blive pålagt et 400,00 DKK Ø-tillæg. Ikke-brofaste øer inkluderer Bornholm (postnummer 3700-3799), Ærø (postnummer 5960-5985), Fanø (postnummer 6720), Fur (postnummer 7884), Samsø (postnummer 8305), Anholt (postnummer 8592) og Læsø (postnummer 9940).

Levering til lande udenfor EU varierer alt efter land, størrelse af ordre og valg af fragtfirma.

Fragtskader
Når pakken ankommer, er det vigtigt, at du, inden du kvitterer for modtagelsen, undersøger om emballagen og evt. varen er beskadiget. Hvis den er det, skal du gøre indsigelser og på din kvittering angive, hvad der er galt. Hvis du undlader dette, kan transportselskabet frasige sig ethvert ansvar for transportskaden. Du skal straks give os besked ved skade til os, og senest indenfor 24 timer. Tag gerne foto af emballagen inden du pakker varen ud, så er du sikker på at have dokumentation, hvis det skulle vise sig at varen er beskadiget.

Ikke afhentet pakke
Har du ikke afhentet din pakke i pakkeshoppen i den givne tidsfrist (se ovenstående "levering til pakkeshop") bliver pakken returneret til Cocoon's varelager. Herefter forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr svarende til vores faktiske udgifter i forbindelse med GLS's transport af pakken. Ønskes ordren herefter annulleret iht. fortrydelsesretten, vil der blive fratrukket et gebyr på DKK 99,- svarende til de fragtomkostninger, det har kostet at modtage en uafhentet pakke retur i DK.

I de tilfælde, hvor en forbruger ikke afhenter pakken i pakkeshoppen, og den derfor kommer retur uafhentet, er det vigtigt at være opmærksom på, at dette ikke kan betragtes som en fortrydelse af købet. En fortrydelse af købet kan kun ske, ved at du giver udtrykkelig besked om, at du ønsker at fortryde. Du kan derfor, som udgangspunkt, ikke fortryde, alene ved at undlade at modtage pakken.

Ønsker du at få fremsendt pakken igen, opkræves der ikke et gebyr for returneringen af pakken. I stedet kan pakken genfremsendes til normalt fragtgebyr jf. ovenstående prisliste. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores hjemmeside. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal, hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret sende en mail til shop@cocooncompany.dk, hvori du giver udtrykkelig besked om, at du ønsker at fortryde købet, eller dele af købet. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked (se ovenstående: "ikke afhentet pakke").

Køb i vores fysiske butik i København
Der gives ikke penge retur på varer købt i vores fysiske butik Cocoon Concept Store i København, men varer kan returneres og ombyttes til et tilgodebevis. Ombytning kan alene ske i butikken mod forevisning af original kvittering og indenfor 14 dage.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Du skal dog være opmærksom på at rabatten på et pakketilbud forudsætter købet af hele pakken. Skulle du derfor ønske at fortryde købet af et produkt fra en startpakke eller bundle vil den tilhørende rabat, givet på pakketilbuddet, derfor ikke længere være gældende. Den pågældende rabat, der blev givet på pakken ved ordreafgivelse, fratrækkes derfor returbeløbet ved refunderingen. Bemærk også, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du er som afsender ansvarlig for tilstrækkelig og forsvarlig emballering samt mærkning med én (og kun én label) fyldestgørende label på pakken.

Du kan købe din GLS returlabel på: send.gls.dk. Her kan du nemt og enkelt booke din pakke med GLS. Her kan du betale med betalingskort eller MobilePay. Her vil du få en QR kode, som du kan tage med til din GLS pakkeshop. GLS pakkeshoppen printer labelen for dig – så du behøver ikke have en printer.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for:

  • Varer større end 300 cm (omkreds + længde) og 20 kg. Disse vil også være leveret med fragtmand. 

Ønsker du at returnere et produkt, der ikke kan returneres med normal post, kontakt da vores kundeservice på shop@cocooncompany.dk og hør omkring andre muligheder. 

Ingen fortrydelsesret
Disse produkter kan ikke fortrydes:

  • Varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller hvor produktet har fået et tydeligt personligt præg f.eks specialsyede kapok produkter.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt. For eksempel æteriske olier. For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
  • Reducér spild varer, hvor kunden har accepteret at produktet har en fejl. 

Varens stand, når du sender den retur
Vær opmærksom på at vi, af hensyn til vores andre kunder, stiller krav til returnering af varer. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Det kan være i tilfælde hvor produkterne bærer præg af at have været brugt eller blot udpakket i et rum med støv, husdyr eller røg, hvor det anskues at produktet ikke vil kunne sælges videre til en anden kunde. Pak i stedet varen forsigtig ned i en kasse, der er stor nok, så varen ikke bliver krøllet. Originale mærkater må ikke tages af, såfremt varen skal sendes retur. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Ved betaling med betalingskort går der kun få dage, før du modtager dine penge. Hvis du betaler via bankoverførsel, faktura eller igennem en af vores delbetalingsløsninger, kan der dog gå op til 30 dage, før pengene fremgår af din konto. Der kan gå op til 10 hverdage, før din returnering indgår på vores lager, retursagen er afsluttet og beløbet refunderet. Der tages forbehold for at der kan være længere behandlingstid i forbindelse med ferieperioder og helligdage. 
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Cocoon Company ApS
Att: Kundeservice
Erhvervsparken 1
8882 Faarvang
Danmark
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vær opmærksom på at vi IKKE afhenter pakker sendt til pakkeshop/posthuse, ligesom vi afviser pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette skal ske mod forudgående aftale med kundeservice på tlf. 40491149 eller mail shop@cocooncompany.dk.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal som forbruger reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.

Har du et produkt du gerne vil reklamere over, beder vi dig sende en mail til shop@cocooncompany.dk med billeder af produktet og problemet, og med en detaljeret beskrivelse af reklamationen. Sammen finder vi ud af om vi kan godkende reklamationen uden at se varen fysisk, eller om vi har behov for at få varen retur og vurdere problemet fysisk. Er reklamationen berettiget, eller har vi behov for at få varen sendt retur til vurdering, fremsender vi en returlabel, som du kan bruge til at sende varen retur.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, så varen ikke kan beskades igennem transport. Du er som afsender ansvarlig for tilstrækkelig og forsvarlig emballering samt at pakken kun afsendes med én label på pakken. Husk også at få en kvittering for afsendelse af varen i tilfælde af at pakken skulle forsvinde hos transportøren.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Cocoon Company ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige hos www.cocooncompany.dk er Martin Dahlmann.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: shop@cocooncompany.dk. 

Klarna
For at kunne tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, kan vi i kassen videregive dine personlige data i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, om du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig . Dine personlige data, der overføres, behandles i overensstemmelse med Klarnas egen fortrolighedserklæring.

Du kan læse vores udvidede persondatapolitik HER

 

Cookiepolitik

En cookie er en lille datafil, som sendes til browseren og lagres der, så en hjemmeside kan genkende din computer. Alle hjemmesider kan sende cookies til din browser, hvis browserindstillingerne tillader det. Hjemmesider kan kun læse oplysninger fra cookies, de selv har gemt og kan ikke læse cookies fra andre hjemmesider. Der er to typer af cookies: permanente og midlertidige (session cookies). Permanente cookies gemmes som en fil på din computer i en længere periode. Sessionscookies placeres midlertidigt på din computer, når du besøger et websted, men forsvinder, når du lukker siden ned, hvilket betyder, at de ikke er permanent gemt på din computer. De fleste virksomheder anvender cookies på deres hjemmesider for at forbedre brugervenligheden, og cookies kan ikke skade dine filer eller øge risikoen for virus på din computer.

Hvad bruger vi cookies til?

Mange funktioner på en hjemmeside er afhængige af, at der placeres en cookie, når en bruger besøger en hjemmeside, så først og fremmest, sætter vi cookies for at have en funktionel side. Vi gør derudover brug af både 1. part og 3. part cookies til at forbedre brugeroplevelsen på vores side og tilbyde relevant markedsføring. Når der sættes en 3. part cookie, så betyder det, at vi har tilladt en tredjepart, som f.eks. et socialt medie, Google Analytics eller lign. at placere en cookie i din browser, når du besøger vores hjemmeside.

Du kan læse vores udvidede cookiepolitik HER

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte shop@cocooncompany. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.11.2023